Overslaan en naar de inhoud gaan
Onderhoudsmelding

We vernieuwen op dit moment belangrijke systemen om onze dienstverlening voor u te verbeteren. Door de overstap kunnen we tijdelijk geen wijzigingen doen. Wilt u iets wijzigen in uw gegevens of een verzekering afsluiten? Dat kan in mei weer. Voor vragen over bestaande verzekeringen zijn we tijdens deze periode bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.00. 

Natuurlijk kunt u ons voor overlijdensmeldingen gewoon 24/7 bellen op 0800 - 023 0550.

Compliment of
Klacht?

Na een overlijden is het belangrijk dat het afscheid op een passende manier wordt ingevuld. Hiervoor is ruimte en persoonlijke aandacht nodig. Maar ook inlevingsvermogen voor de wensen en daadkracht om deze uit te voeren.

Monuta maakt een afscheid met een goed gevoel mogelijk, voor iedereen. Met onze jarenlange ervaring helpen wij nabestaanden om het afscheid zo goed mogelijk in te vullen. Daarom is Monuta de steun bij iedere uitvaart.

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Wij horen graag wat u vindt van onze dienstverlening. Bij vragen en klachten doen wij er alles aan om een goed antwoord te geven. Onze definitie van een klacht is: Elke uiting van een klant van ontevredenheid. U kunt ons uw klacht, maar ook een compliment of suggestie, op verschillende manieren laten weten:

Monuta
Afdeling Klanttevredenheid
Antwoordnummer 1143
7300 VB Apeldoorn
(postzegel is niet nodig)

  • Telefonisch via het gratis telefoonnummer 0800 - 022 22 92. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur.

Nadat we de klacht of opmerking hebben ontvangen, reageren wij binnen tien werkdagen op uw klacht.

Niet tevreden over de afhandeling?

Is de afhandeling van een klacht over een uitvaart niet naar wens? Dan kunt u een brief sturen aan:

Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen
Postbus 92
5600 AB Eindhoven
Ombudsmanuitvaartwezen.nl
 

Bent u niet tevreden over de afhandeling van een klacht over een verzekering? Dan kunt u een brief sturen aan:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Kifid.nl
 

Tuchtraad Verzekeraars

De Tuchtraad Verzekeraars houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Zij toetst klachten op basis van bindende zelfregulering van het Verbond van Verzekeraars.
Consumenten kunnen in het algemeen niet rechtstreeks bij de Tuchtraad hun klacht neerleggen. Het Kifid kan tuchtklachten doorverwijzen naar de Tuchtraad. De Tuchtraad beoordeelt of een klacht gegrond is of niet. Als een klacht gegrond is, kan de Tuchtraad straf opleggen. Een straf kan variëren van een waarschuwing tot een berisping. Maar bijvoorbeeld ook het met naam en toenaam bekendmaken van de uitspraak. Ook kan de Tuchtraad het Verbond advies geven over het nemen van maatregelen tegen een verzekeraar. Zoals beëindiging van het lidmaatschap van het Verbond. De Tuchtraad kan geen schadevergoeding opleggen aan de verzekeraar.

Gaat de klacht over de naleving van de Gedragscode Verzekeraars, zoals een snelle en zorgvuldige schadeafhandeling? Dan kunnen verzekeringsklanten en andere belanghebbenden die niet terecht kunnen bij Kifid, wel zelf een klacht indienen bij de Tuchtraad.

Wilt u meer informatie? Raadpleeg het reglement van de Tuchtraad op tuchtraadverzekeraars.nl.
 

Autoriteit Persoonsgegevens
Bent u niet tevreden over de afhandeling van een klacht over de bescherming van uw privacy? Dan kunt u een klacht indienen op Autoriteitpersoonsgegevens.nl