Overslaan en naar de inhoud gaan
Afbeelding
Monuta nabestaandendesk

Monuta
Nabestaandenzorg

Onze dienstverlening
na de uitvaart

Afscheid is meer dan een uitvaart alleen. Wij zorgen hierbij, van begin tot het eind, voor één vast aanspreekpunt. Eén vertrouwd gezicht. Onze uitvaartverzorgers nemen de tijd, luisteren en denken mee. En zijn altijd rechtstreeks bereikbaar voor al uw vragen. Zo’n 3 weken na de uitvaart hebben we altijd een nagesprek, omdat we vinden dat onze dienstverlening niet stopt als de uitvaart is geweest. We kijken terug en kijken vooruit.

Tijdens dit gesprek bespreken we hoe u het afscheid en onze dienstverlening heeft ervaren. Daarnaast helpen we u graag op weg met de uitgave Monuta Zorgen Erna en de Monuta Nabestaandendesk. Deze hulpmiddelen ontvangt iedereen die een uitvaart laat uitvoeren door Monuta. In het gesprek bespreekt de uitvaartverzorger persoonlijk de factuur met u, die gelijk is aan de begroting. Geen financiële verrassingen achteraf dus.

Ook besteden we aandacht aan emotionele nazorg; we geven inzicht in de vele emoties die mensen kunnen ervaren en proberen op een toegankelijke wijze nabestaanden op weg te helpen bij de verwerking van verlies.

Herinneringsavond
op 2 november

Wist u trouwens dat Monuta ieder jaar op 2 november een herinneringsavond organiseert? Monuta November 2 Remember: een sfeervolle herdenkingsbijeenkomst bij verschillende uitvaartcentra, crematoria en begraafplaatsen door heel Nederland.

Voor nabestaanden kan het fijn zijn om hun dierbaren te herdenken en hun verlies te delen met anderen. Dat biedt troost.

Monuta
Zorgen Erna

Na de uitvaart moet er vaak nog veel geregeld en gedaan worden. Dat kan al gauw een aantal maanden in beslag nemen. Ook na het begeleiden van de uitvaart van uw dierbare blijven wij u kosteloos ondersteunen met de uitgave Monuta Zorgen Erna. Deze uitgave geeft u praktische richtlijnen hoe u alle zaken rondom het nalatenschap zo snel en prettig af kunt handelen. Monuta Zorgen Erna is beschikbaar in twee uitgaves. De uitvaartverzorger overhandigt de versie die mogelijk het beste bij uw situatie past.

De hoofdstukken in Monuta Zorgen Erna hebben een vaste indeling met daarbij een uitleg. Waar mogelijk zijn de hoofdstukken ook voorzien van voorbeelden, bevatten ze een checklist en ruimte om aantekeningen te maken. Deze uitgave kunt u gebruiken als werkboek om overzicht te houden. 

Afbeelding
Monuta nabestaandendesk

Monuta
nabestaandendesk

Naast de uitgave Monuta Zorgen Erna krijgt u ook volledige toegang tot de Monuta Nabestaandendesk. Dit is een online service die wij kosteloos aanbieden als onderdeel van alle uitvaarten die Monuta verzorgt.

Met de Monuta Nabestaandendesk bieden we nabestaanden hulp bij praktische, financiële en administratieve zaken. Met de Nabestaandendesk kunt u eenvoudig en digitaal een checklist samenstellen die u helpt bij het regelen van diverse zaken. Bovendien kunt u in de Monuta Nabestaandendesk eenvoudig diensten en abonnementen, die op naam van de overledene staan, opzeggen.

Tips en hulp dankzij
nabestaandendesk

Met de Monuta Nabestaandendesk bieden wij u praktische tips en hulp. Hier vindt u onder andere:

  • Een handige deelfunctie met andere nabestaanden/familieleden
  • Een online checklist met wat u nog moet regelen in het nalatenschap
  • Persoonlijke informatie afgestemd op de situatie na het overlijden van uw dierbare
  • Een opzeghulp
  • En nog veel meer…
Afbeelding
Rouwmeter Monuta

Rouwmeter

De Rouwmeter helpt je om te beoordelen of professionele hulp voor jou zinvol kan zijn, variërend van ondersteuning door je huisarts, gespecialiseerde online begeleiding tot therapie. Aangezien rouw vaak onvoorspelbaar verloopt, is het verstandig om de Rouwmeter op verschillende momenten in te vullen en regelmatig te evalueren hoe het met je gaat. Vergeet niet dat er ook een Rouwmeter beschikbaar is voor kinderen, om hen te helpen tijdens het rouwproces. De rouwmeter is een initiatief van Stichting Fonds Slachtofferhulp.

Bekijk de rouwmeter voor kinderen