Werken bij
Monuta
Kom jij werken bij Monuta?
Bij Monuta gaan we voor een afscheid met een goed gevoel voor iedereen. We willen ook graag dat mensen open zijn over afscheid. Want openheid geeft duidelijkheid. Voor nu en later. Of je nou Medewerker Hospitality, Medewerker Klantenservice, Business Controller, Inkoper, Uitvaartverzorger of Online Marketeer bent. Werken bij Monuta is betekenisvol werk in een ondernemende organisatie.
Voel je thuis
Wij willen een goede afspiegeling zijn van de samenleving, in alle lagen van onze organisatie. We vinden het belangrijk dat iedereen die bij ons werkt zich gerespecteerd voelt. Dat iedereen zichzelf kan zijn en zich gehoord en gezien voelt. Dat iedereen zich op zijn plek voelt bij Monuta. En dat iedereen méédoet. In onze werving en selectie kijken we of iemands persoonlijkheid en kwaliteiten aansluiten bij de eisen voor de functie. Het maakt niet uit wat je gender, seksuele geaardheid, religie, arbeidsbeperking of culturele achtergrond is.
Uitdagend en betekenisvol werk
Onze organisatie daagt je uit in elke functie. Monuta is in beweging en we blijven ons ontwikkelen in een uitdagende uitvaartbranche. Geen dag is hetzelfde. Waar collega’s met plezier samenwerken om doelen te bereiken die bijdragen aan onze missie: voor iedereen een afscheid met een goed gevoel. Een organisatie waar mensen trots over vertellen.
Heb je interesse om bij Monuta aan de slag te gaan maar heb je nog een aantal vragen? Susanne of Gerda van de afdeling Recruitment beantwoorden ze graag via 055 - 5391046 (maandag tot en met vrijdag van 8.30 – 15.00 uur) of vacatures@monuta.nl
Jouw loopbaan bij Monuta
Monuta staat altijd open voor nieuw talent. We bieden een werkplek waar je volop kansen krijgt om je talent te blijven ontwikkelen. Zowel op persoonlijk vlak als in vakkennis. Wij geloven in het opleiden van onze eigen medewerkers. Via onze Monuta Academie bieden wij interne opleidingsprogramma’s aan zoals de opleiding tot register uitvaartverzorger of het leiderschapsprogramma. We stimuleren interne doorgroei. Ook hebben we ruimte voor nieuw talent in de vorm van stageplaatsen op MBO en HBO niveau.
Onze organisatie
Bij het lezen van de naam Monuta, denk je waarschijnlijk aan uitvaartzorg en uitvaartverzekeringen. En dat klopt, dat is wat we doen: samen met de nabestaanden geven wij vorm aan een bijzonder afscheid dat past bij de overledene. Wij kunnen daarbij rekenen op onze 700 medewerkers, franchisenemers en samenwerkingspartners. We doen het samen,. Vanuit de meer dan 80 vestigingen verspreid over het land (uitvaartcentra, crematoria, begraafplaatsen en kantoren). Ons hoofdkantoor vind je op dit moment in Apeldoorn, waar alle stafafdelingen vertegenwoordigd zijn. In de zomer van 2025 zal het hoofdkantoor naar Amersfoort verhuizen. We gaan dan naar een nieuwe plek, dicht bij het station.
Werken bij Monuta
Er is geen exacte eis wat betreft opleidingsrichting. Een functie in de uitvaartbranche past bij jou als je een bepaald werk- en denkniveau hebt. We vinden het vooral belangrijk dat je daadkrachtig, oprecht en empathisch bent. Dat zijn namelijk onze kernwaarden. Daarnaast vinden we dat al onze medewerkers over de volgende competenties moeten beschikken: klantgericht, resultaatgericht en verantwoordelijk.
Als onze openstaande vacatures staat op onze website. Staat er geen passende vacature in jouw regio, meld je dan aan voor onze jobalert. Dan krijg je de nieuwe vacatures in je mailbox.
Door de grote populariteit van het werken in de uitvaart en het relatief kleine aanbod aan banen, bieden wij helaas geen mogelijkheden aan om 1 of enkele dagen mee te lopen. Het is daarom helaas niet mogelijk om een oriënterend gesprek, meeloopdag, (gratis) stageweken of andere vorm van kennismaking te realiseren anders dan door te solliciteren op een passende vacature.
We bieden stages aan op MBO en HBO niveau. Dit zijn meewerkstages voor een aantal maanden. Heb je vragen over stagelopen bij Monuta? Neem dan contact op met Gerda of Susanne van Recruitment via vacatures@monuta.nl.
De sollicitatieprocedure bestaat uit twee gesprekken en het maken van een online talentenanalyse (TMA). Verder screenen we je op jouw (social media) profiel(en) en vragen we een Verklaring Omtrent Gedrag voor je aan, die bij indiensttreding in ons bezit moet zijn. Vervolgens ontvang je een aanbod en bespreken we de startdatum.
Mensen zijn het meest gemotiveerd, effectief en succesvol in het werk dat het dichtst bij hun ware aard ligt. Vanuit dit uitgangspunt zet de TMA jou centraal. Voor elke functie nodigen we je uit om de TMA te maken, een talentenanalyse die je online invult. Het is een vast onderdeel van de sollicitatieprocedure. De uitkomsten van de analyse vormen jouw persoonlijkheidsprofiel en worden besproken tijdens het vervolggesprek. Leer hier meer: TMA Unieke talenten vinden en (ver)binden
Monuta kent goede en moderne secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze voorwaarden verschillen per functie. Bekijk onze secundaire arbeidsvoorwaarden.